maandag 31 januari 2011

Replay

Herhalen. Je doet in je leven veel ervaring op door de dingen telkens weer over te doen. Trial and error.Dat we niet gelijk leren door onze fouten is vaak een feit.
Je moet ook niet teveel blijven hangen in het gevoel van "had ik dat maar anders gedaan", nieuwe ronde nieuwe kansen.
Bij de gedachte dat ik misschien in meerdere levens mijn kansen kan vergroten, rijst bij mij gelijk de vraag naar boven: "Wat wil ik niet zijn als ik weer hier op aarde kom?"
Een varken? Vetgemest of verguisd.(hoewel, een gratis modderbad is goedkoper dan in de modder liggen in een kuuroord). Een koe? Uitgemolken of vereerd(koetjesreep zijn is lang zo erg niet).
Vandaag zag ik iets bij de vuilnis staan wat ik echt NOOIT zou willen zijn: een kerstboom.
Zo erg, jaren groeien, maandje zware last op je schouders, uitdrogen en dan vernietigd worden.
ik wou hem haast meenemen, voor in mijn eigen tuin. Maar ja, ik heb toch wel enigszins inzicht in mijn eigen "replay"gedrag.Waar een nieuw geurtje van een bekend kledingmerk toe kan leiden.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen