maandag 16 maart 2015

Op weg

Ik heb altijd de behoefte de zaken in mijn leven goed voor te willen bereiden. Hoewel het natuurlijk nooit mogelijk is controle over een situatie te krijgen, is de drang "iets" naars voor te willen zijn in mij aanwezig. Ik hou niet van verrassingen. Heerlijk hoe het lot je lijkt te tarten als je iets belangrijks wilt gaan doen.
Zaterdagochtend 8 uur, ik zit al in de auto, wil ik mijn vriend Tom Tom ( ook een man die zijn eigen zin doorzet ) gebruiken, die niet opgeladen blijkt te zijn. Ik overdenk of ik mijn lange rit die ik voor de boeg heb wel wil aangaan, maar moed en doel doen mij de auto starten. Ik ga. Overwinning nr.1.
Een bijzondere rit naar een bijzondere ontmoeting, ik had er zin in.
Net leeuwarden uit is de eerste wagen die ik inhaal een Belgische friettent, ik schiet gelijk in de lach. De rit van de heling is begonnen, ik voelde het. Overwinning nummer 2.
Radio aan, drinken paraat; de rit ging lekker. Natuurlijk is een volle blaas die na een uur opduikt, een signaal om gedwongen pauze te nemen, ik kies voor een wegrestaurant. Tja, parkeerplaatsen, ik voel weerstand wat vast te maken heeft met ontmoetingsplaatsen voor sex. Als zoef de haas ren ik naar binnen, bewust niet kijkend naar de rij vrachtwagens. Overwinning nummer 3. Boeiend zo'n rit, wat het je brengt. Dingen die je opvallen alsof ze speciaal voor jou bedoeld zijn. Daar bij Rotterdam een MEGA groot bord van "second love"... De weerzinwekkende vooruitgang in onze maatschappij; neem er nog een tweede bij voor de "leuk". De tweede vrouw het laatste teken.
Ik rijd door( ik doe ook altijd mijn eigen zin namelijk) dus je raad het al: overwinning nummer 4.
Niet onzeker over mijn keuze, maar wel mijn plaats op de juiste weg neem ik ergens een afslag die ik niet moest nemen. Toch de mobiel op de speaker en me laten brengen waar ik heen moest.
Balend van mijn laatste stuk onzekerheid, omdat ik achteraf dus wel goed zat. Zo ben ik dan ook even, maar mijn buddy spreekt me positief toe en over de dijk -"welke dijk dit is een heuvel"- arriveer ik.
Als ik uit de auto stap overvalt me een gevoel van overwinning, niet zo bewust van dat dat numero 5 was. Dat ontdek pas als je een blog intikt.
Vol trots voel ik me nu, omdat ik ben gegaan, het ben aangegaan, er "in" ben gegaan. Zoveel overwinningen.
I am on my way.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten