dinsdag 2 augustus 2011

In de weer met het weer.

Weervoorspellers hebben het zwaar. In de periode, waar mensen massaal voor gespaard hebben en die per regio is vastgelegd; de zomervakantie, is het niet meer zo zonnig als het eens was. Gras te nat om te maaien en is er zon, dan is het gelijk zo warm dat je je niet geroepen voelt tot actie te komen. Zweten, puffen, je legt jezelf neer of blijft juist binnen(!). Augustus 1 dag zomer. Arme weer voorspellers.
Ik ben altijd al een voorstander geweest om de zomervakantie niet 6 weken maar verspreid 2 x 3 weken te hebben. Niet alleen om je kans te vergroten meer zon te hebben, het is best lang, 6 weken.
De eerste weken vind ik het fijn de kinderen om me heen te hebben en ergens gezellig heen te kunnen gaan , of juist lekker niet. In de laatste weken slaat de verveling bij hen toe en ben ik blij dat school weer begint. Leeuwarden heeft elke laatste week van de vakantie "Jeugdland": hutten bouwen, verven, kanovaren, zwemmen, buikglijden en meer. Je mag er zelfs een nachtje slapen. Maar niet meer voor de kinderen van mij ze vinden het saai.
Het mogen voorspellen en benoemen van het meest veranderlijke aspect des levens: het weer. Dat is alles behalve saai. Nou ja, ús Piet Paulusma...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen