zondag 17 april 2011

Doen en laten.

"Let loose, before it causes problems, let loose, before it tears you apart, let loose.." zo begint een liedje van the B52's. Een nummer uit de jaren 80, van de band waar ik mijn eerste lp van had. Zo luchtig en vrolijk als de muziek is, de tekst is serieus en geeft een waarheid als een koe.
Los laten is makkelijker gezegd dan gedaan. Toen ik, pak em beet 15 jaar geleden, met Nietus op stap ging, had los gaan een andere betekenis.
"We gaan los", was onze vaste uitdrukking en het grappige was dat de mannelijke vrienden om ons heen daar zo hun eigen interpretaties bij hadden, wij bedoelden gewoon je laten gaan bij het dansen.Want op het "houseblok"die toen in Rock it gedraaid werd kon ik helemaal uit mijn dak gaan en wat voelde ik me dan geweldig! ( The first rebirth van Jones en Stephenson  en  No good  van the Prodigy).
Muziek is belangrijk voor me en na maanden gehuld te zijn geweest in mantra's,werd het dit weekend even tijd voor mijn muziektherapeut, mijn goeroe: Chris Cornell. Dan niet de akoestische versie erbij, maar Audioslave. X factor of niet, de kust was veilig dus meemekkeren op de geweldige teksten en beat.
En meejanken, huilen. Gewoon doen, laten gaan.

Twee jaar geleden Chris tijdens een optreden bij de hand gehad.
If you never try, you never fail...(?)
Niet mijn motto,  gewoon gedaan.

1 opmerking:

  1. lekker vlot geschreven! En wat een mooie man he? mmmmmmmmmm.
    Nou, ga maar lekker los! (Hoest met de luvlife?)

    BeantwoordenVerwijderen