donderdag 19 mei 2011

What's in a name

Afgelopen week viel de naam Dick Kok.
Mijn tekenleraar van vroeger die nu les geeft aan mijn 14 jarige huisgenoot alias zoon.
Dick Kok, "dat is wel sneu", zei hij er lachend bij. Ik kan me niet herinneren dit vroeger ook gedacht te hebben, 2 keer het mannelijk geslachtsdeel in het Engels. Zo dacht ik gewoon niet.Nog niet.
Het is een ware kunst om voor de mensen die je tegenkomt namen te bedenken die je jaren later je nog kan herinneren.
AnnieX en ik waren er ware meesters in.
Zo waren er vroeger 3 jongens met elkaar op stap die allemaal een soort van trench/regen coat aan hadden.Week in week uit: "the three amigos" noemden we hen. Of de oudere man die zich elke week in het zweet danste: "the greatest dancer"(hij vond zich zelf ZO geweldig, zie mij, zie mij).
Er was ook een hele grote man: "Frankenstein", die soms "send me the pillow"als extra bijnaam had.
Tja,"Superchick", slanke dame met extreem lang blond haar die enorm opviel door haar knalrode lippenstift op haar enorm grote mond.
Gezichten en namen daar ben ik goed in. Ik kom de laatste weken oude bekenden tegen waarvan ik toch wel vrij snel alles van naar boven krijg. Beelden en namen.
Moet ik nu maar eens gaan leren hoe ik gegevens, met name mobiele telefoonnummers, in 1 keer goed op kan  slaan...
...op mijn telefoon en computer want ik word een dagje ouder;)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen