woensdag 1 juni 2011

Little big adventure

Het is altijd weer een groot avontuur als ik met "worlds best driver" op toernee ben. Als een ware rij-instructrice begeleid ik ons van a naar b. Met de regels van het verkeer vers in het hoofd, ik heb mijn rijbewijs nog maar 5 maanden in de pocket, doe ik niets anders dan opsommen: rechts, hier naar links....neeeeeee...HIER... naar links. Groot struikelblok is de plaats op de weg, we schuiven van de ene baan op de andere, stukje fietspad over of  we blijven gewoon rijden op de zijkant van de snelweg(dit is toch een invoegstrook????) Ahum.
Verbaast u niet verwondert u  slechts.
De navigatie, wat een uitkomst zou moeten zijn, geeft zelfs problemen. Het instellen gaat gepaard met de nodige kreten, nog een keer en nog een keer. Maar goed, de navigatie is echt nodig, wordt me er bijgezegd. Wachten dus. Hoe hilarisch is het dan ook als je als chauffeur af gaat slaan als de navigatie zegt dat dat pas over 600 meter  is...
De parkeergarage was onlangs de uitdaging van de dag. Keurig in gereden, precies naast de kaartjeshouder, "gaat heel goed", dacht ik nog en dat was ook zo. Blijkt dat het apparaat kapot was, kaartje zat vast. Bellen...komt er in sneltreinvaart een jongen aan, op de fiets, zweet op het hoofd. hij maakt het apparaat los, duwt en trekt en tracht het een en ander los te  friemelen. "Pincet nodig", vraag onze chauffeur. En gelukkig, met de pincet krijgt hij het kaartje eruit. Achter ons bevindt zich inmiddels een flinke rij met auto's.Tja, dan hoop je dat het vertrek naar binnen soepel gaat...
Wonderbaarlijk goed reden we uiteindelijk verder en zonder veel gedonder staan we stil.
Kan het groot avontuur waar we voor gereden hebben binnen korte tijd beginnen. Want ik ben natuurlijk wel blij met de gedrevenheid van Miepje dat ze ervoor zorg draagt dat ik ben waar ik wilde zijn: het concert.
Kon ik me tijdens het gebeuren weer op laden. Ook voor de terugreis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten