donderdag 28 juli 2016

Dekselse plantenpot




Daar stond ie dan, door iemand gedumpt in de kledingcontainer en door een collega eruit gevist en op de kast gezet. De voorraadpot. Met deksel en zonder ook maar een beschadiging.
Hoewel ik bewust was van zijn gaafheid, voelde ik me niet geroepen hem mee te nemen, hij was me te lomp, te groot en te modern. Blijfbaar dachten er meerderen zo over, want gek genoeg bleef ie maar staan, niemand die naar hem omkeek.
Hij werd stoffig.
Vorige week kreeg ik enkele tijdschriften van moeders mee waaronder de Happi home van Happinez. En daar zag ik hem staan, met een hele familie om hem heen.
Toen wist ik het zeker, hij moest mee. Dus het stof eraf gewassen en mee naar huis.
Thuis de tijd genomen om van alles te bekijken en op Pinterest was van alles te vinden.
Met een prachtig filmpje op you tube erbij moest het toch lukken.
Bij Intratuin wat kleine plantjes ,potgrond en kiezels gekocht en vervolgens (met hulp van vriendin) houtskool en mest stofkorrels (bij de Action) gehaald.
Eerst het laagje kiezeltjes in de pot gedaan, dan de houtskool en dit overdekken met een dun laagjes textiel en vervolgens de potgrond erop. De plantjes gerangschikt, konijntjes geplaatst en kunst gras sprietjes en bloemetjes er tussen en voila!
Ik hoop dat de pot blij is, zonder deksel, maar die leg ik erbij. Maakt hem compleet.








1 opmerking: