zondag 14 augustus 2016

Vernuftigheid

Ik word er  altijd zo blij van: verzamelen. Het bij elkaar sprokkelen van mooie, schattige,
tijdloze of juist aan een tijd gerelateerde oude spullen. Ik kan er zo van houden.
Maar los daarvan vind ik hergebruik en dus ook herwaarderen heel belangrijk.
Waar mijn meeste waardering naar uitgaat zijn de ooit uitgevonden vernuftigheden:
apparaatjes gemaakt voor een handigheidje. Vaak keukenhulpjes. Met een nuttig doel.
Ik wil ze graag laten zien, Want wie weet ken je het niet, maar vind je 't ook handig.
Begin ik nu met de eerste: de flessentrekker.

Een lange plastic steel voorzien van een flexibel,
halve cirkel, meer is het eigenlijk niet.
Maar o wat handig. Met de ronde kant is het inderdaad
geweldig "schoontrekken" van fles of pot.
Het is altijd weer een verrassing wat je er nog uit
krijgt. Heb je weer meer dan je dacht!
Geen nuverheidje maar vernuftigheidje.
En volgens mij nog te koop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten