woensdag 27 oktober 2010

Snoop (poopie ) dog

Pucca de Laila, de kingsize, hyena-looking chihuahua, dat is mijn hondje.
Een hele uitdaging zo'n diertje voor iemand zoals ik. Eigenlijk moest ik nooit wat van honden hebben, ik hield meer van katten. Het formaat van een chihuahua is net groot genoeg voor mij.
Het leek me ook leuk voor Kirsten, een maatje te hebben, dus gingen we aan de slag met voorbereidingen.
Al met al een jaar voor gespaard en na elke avond het avondritueel "puppyboekje lezen" te hebben voltooid, begon ik me te oriĆ«nteren.
Toen  ik hoorde dat er bij een vriendin van me een nestje was, ben ik samen met Kirsten gaan kijken.
De minidoggies leken echt wel hyena's en ik vond er niks aan. "Het gaat om de binnenkant mam", zei dochterlief toen tegen me (ik moet een chihuahua en wel NU, was de gedachte natuurlijk).
Enkele weken later gingen we weer kijken en toen was ik plots verkocht. Want ik kreeg een hondje op schoot die ik zo'n rustig, leuk, lief klein poepie vond en eigenlijk wel heel origineel was met haar hyenalook, dus de deal was rond. Ja deal; een chihuahua kost niet niks.
Vijf puppylessen, veel persoonlijke overwinningen en een half jaar verder is het zalig om met zo'n hondje te wandelen. Heerlijk zo'n huppelend hondje die haast wegwaait en zo scheef loopt dat het wel lijkt alsof ze een "kuur" loopt zoals paarden dat doen.
Tot gisteren.
Op weg naar onze vaste looproute ligt er plots een hoopje shit van een andere hond midden op de stoep.
En HAP zegt Pucca, vreet zo een drol op.
Al kokhalsend, met mijn hand voor de mond naar de overkant gelopen en ja, toch wel wat moeten braken.
Ik was natuurlijk ook totaal van de leg. Mijn  Pucca, chihuahua daalde flink in aanzien en telkens als ik nu naar haar kijk kan ik het niet laten om te zeggen: "hey vieze puppa de pucca."
Mijn snoop doggy dog is a poopy eatin'  dog....

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen