woensdag 17 november 2010

Bijlage of bijdrage.

Het gedrag van kinderen is extremer geworden? Ja, de signalering klopt wel degelijk.

Aanleg? Bij A(d) hd, autisme en andere aanverwante stoornissen weten we dat het genetisch is. Ik ben geen deskundige, maar ik ken een hele goede: Miguel Santana. Hij heeft me enkele jaren geleden veel verteld en uitgelegd.
Ervaringsdeskundig op het gebied van de"omgevingsbeleving" ben ik wel. Daar kom ik later,in een aparte blog op terug.

En ervaringsdeskundig op het gebied van autisme? Ja, dat ben ik ook, mijn zoon heeft het Syndroom van Asperger.Komt het je bekend in de oren? Zou best kunnen, Einstein, Bill Gates en de maker van Pokémon zijn ook "van Aspergers". Neeeee, geen asperges,die kun je eten.Van Asperrrrrrrrrrgerrrrr.

Opvoeding?
Minder tijd hebben voor de kinderen betekent ook minder zelf opvoeden. Daar zit wat in, natuurlijk.
Ouders die minder tijd hebben, willen kinderen nog wel eens "pleasen" met het geven van kado's of het wat eerder door de vingers zien van hetgeen hun kind(eren) uitvre(e)t(en). En als je als ouder moe bent van het werken dan heb je ook niet veel puf vooral die correcties. Kinderen die geen of weinig aandacht krijgen kunnen op ongewenste momenten inderdaad wat extremer gedrag vertonen, je wilt toch gezien en gehoord worden.
Een herkenbaar voorbeeld is toch wel dat ouders na het werk boodschappen doen en dan hun kinderen meenemen. Kinderen zijn dan ook moe, zouden eigenlijk al moeten eten en slapen.Dus dat ze dan eerder huilen en dwars zijn.....heel logisch

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen