zaterdag 1 januari 2011

Hebbers en krijgers

Met veel plezier keek ik afgelopen week naar de film "Beverly Hills Chihuahua", die ik op de valreep naar het oud en nieuw nog gekocht had. Erg leuk vind ik dit genre waarbij  als het ware de dieren hun taal wordt uitgesproken. De eerste film met katten en honden( "Cats and dogs", natuurlijk) als vijanden vond ik al zo meesterlijk. Als je dit soort films hebt bekeken dan geeft het je toch we het gevoel dat je je eigen huisdieren als het ware verstaat. Zo'n moment had ik gisteren. Ik betreed de keuken en zie dat Pucca een bakje met een restje hondevoer aan het leeglikken is die ik naast mijn senseoapparaat had neergezet om op temperatuur te komen. Op dat plekje kan geen hond komen, dus het moest Sannah zijn geweest die dit op de grond heeft gemept. En ja, ik kijk Sannah recht in haar snufferd, die me aankijkt met een blik van: zie JIJ die hond ook iets ergs doen...Alsof ik niet in de gaten heb dat de rollen alleen maar zijn omgekeerd. De hyena Pucca laat misschien nog iets achter voor de werkelijke hyena, de kat, die de gehele dag wel kan jammeren omdat ze veel te weinig te vreten krijgt. (Denk hierbij aan een zeer ontvreden blik, al kijkt ze altijd zo).


"Er is hier ook nooit wat te eten", zei zoonlief vandaag, terwijl ik thuis toch overduidelijk met een overschot oliebollen, stokbrood en smeersels zit. Hij bedoelt dat er niet genoeg (variatie?) is. Maar dat denkt iedereen zo rond de feestdagen, denk ik dan. Mensen zijn ook dieren. Verbazingwekkend hoe eerst boodschappenkarren vol geladen worden en enkele dagen later de container. Overdaad en overschotten, vanaf de periode van de Sint, de kerst, tot de rust voor het Pasen wordt. Zucht.....
En deze week beginnen de hamsterweken.
Vind ik de hamsters wel leuk om naar te kijken. Schattig, leuk gedaan. Ik heb zelfs 1 hamsterexemplaar in de keuken staan.
Vond ik vorig jaar zo leuk om te hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen