woensdag 8 februari 2012

Single luck

45 toeren als ik het me goed herinner, een plaat die je af kon spelen op je pick up. Een naald die groeven raakte en daardoor ergens een muziekje uit perste. Dat vond ik toen al een knappe uitvinding. Lp's, singles, alleen verzamelaars of mensen die graag bewaren hebben ze nog.
Mijn eerste single die ik kocht was 'Brass in pocket' van the Pretenders. Het staat in mijn kast boven op de overloop, waar meer uit mijn verleden te vinden is. In een grote koffer zit alles wat me dierbaar is gebleken, zo van jaren geleden tot aan nu. De koffer zit vol, puilt nog net niet uit.
Wanneer de koffer open gaat, komen er dingen bij me boven en dat is het doel voor mij: wanneer de behoefte er is even iets terug kunnen vinden, daarna gaat de koffer weer dicht. Vasthouden aan het verleden is even zinloos als je focussen op een toekomst, dus bewust leven en stil staan bij de mooie momenten, dat is hoe ik leef. Althans daar streef ik altijd naar. Gezegend mens ben ik; want ik ervaar veel goeds en bovenal de liefde. Ondanks het feit dat het niet mee valt het verdriet om het gemis van mijn pa,  een zo gezegd "plekje" te geven.
Wat over het algemeen ook niet schijnt mee te vallen is het ouder worden voor vrouwen, als ik de reclames en advertenties moet geloven. Rimpel en kreukvrij moet je zijn. Ben ik dus des te meer een gezegend mens, met mijn olifantenhuid en 3 grijze haren die ik tot nu toe heb gehad. Mijn gezicht is niet altijd strak en zorgeloos, het is geen plaatje zonder groeven. Ik draai dan ook al heel wat jaren rond op deze planeet: 45.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen