zondag 6 mei 2012

Iron lady

Met de juiste intentie en overtuigd zijn van het nut (met dank aan de boodschap "what's in it for me, van Charles Ruffelo) vind ik het geen probleem een ijzeren wil te hebben.Mijn wil om voor iets of iemand te gaan heeft me vaak gebracht waar ik voor ging en het gekke is dat me dat niet altijd in dank wordt afgenomen. Blinde vlekken bij de ander denk ik dan maar, want dat ik heel hard werk en soms vecht om mijn doel te bereiken, daar wordt vaak aan voorbij gefietst.
Ik ben een vrouw van "mindmappen", stappenplan maken en structureel te werk gaan, met een gedrevenheid dat natuurlijk past bij mijn add-brein-golven. To add betekent toevoegen, dus waarom zou je dan denken in beperkingen? Ik niet. De uitspraak: "Normal rules don’t apply", uitspraak van Iris van Herpen, sluit hier mooi bij aan.
Iris van Herpen, de ontwerpster waarvan ik vorige week in het Groninger museum creaties heb bekeken waar ik totaal van onder de indruk was.

Vol passie, gedrevenheid en met mijn liefde voor textiel, kreeg ik inspiratie om mee te doen met de fashion wedstrijd, waar ik in eerste instantie Kis, mijn dochter, voor had warm gemaakt.
Ik zie het zoeken naar haar eigen creativiteit, haar gevecht met haar doorzettingsvermogen en het ontdekken van haar eigen wil.En dan zijn daar twee prachtige barbieschoentjes a la Iris van Herpen en inwendig voel ik me groeien van trots.Natúúrlijk: schoenen, daar heeft zij iets mee.
Op mijn netvlies brandt gelijk een beeld van -pak em beet- een week geleden.
Kis op twee torenhoge pumps, die al stroffelend haar weg naar de deur vindt, mij met een grote grijns tegemoet komt en zegt: "Ik had een feestje".
Een duidelijke eigen wil waarbij ze dankbaar gebruik heeft gemaakt van moeders afwezigheid...


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen