zondag 17 maart 2013

De verhuizing

Het onderstel van een trolley is een prachtig ding. Ook al is de tas ervan versleten, hij doet het geweldig als steekkar. Daar was ik me niet zo bewust van, maar tijdens het wegwerken van het grof vuil op mijn oude woonadres, heeft ie geweldig dienst gedaan. Hij stond daar nog, toevallig, kwam dat nog even mooi uit.
Voor de verhuizing waren er al dozen vol spullen waren naar de kringloop gegaan, daar was ik wel trots op, dat ik dat voor mekaar had gekregen. Hou me strikt aan de afspraak met mezelf dat alleen 60's en 70's spullen mogen blijven en tot nu toe lukt dat goed. Met uitzondering van de trolley dan. Die was meegekomen met de laatste rit. Buiten heb ik hem bij de schuur geparkeerd om toch uiteindelijk weg te doen, ik heb immers ook één met tas. Ergens houdt het eens op toch?
Er is nog één verzameling bij gekomen waarbij ik me strikt  moet houden aan het aantal wat er is: 3. Klinkt niet als groots maar de waarde ervan is dat wel. Zéér kostbaar bezit: de chihuahuas.
Ze gaan mee, niet overal maar wel naar Westerbroek, met z'n allen in de bench. Even een paar dagen in het tweede huis.
En met hun gaan ook mijn spullen mee: kleding, make up tas, boodschappen, laptop en mijn haakwerk. Misschien nog een boek, wat bruikbare retro spullen voor manlief, eztra laarzen voor de regen of sneeuw. Dus daar loop ik dan als Cruella de Vil uit de 101 dalmatiers ( zó blij, met mijn nieuwe zwart /wit geruite retrojas) met drie honden aan de lijn naar de auto toe. De lijn van Pucca vast aan de trekhaak, stop ik de twee uks in de bench. En Pucca. Om daarna nog een keer naar het huis te lopen en nog een keer.Ik gris de trolley bij de schuur vandaan en stapel de tassen op elkaar, scheelt weer een loopje. Toch handig zo'n trolley als je om het weekend verhuist.

2 opmerkingen:

  1. Ik zie het al helemaal voor me, wij waren tijdens onze verhuizing ook zo blij met de traplift van mijn moeder, hoefden we niet al die dozen naar de zolder te brengen, tja nu moeten ze weer naar beneden en ja de traplift heeft het inmiddels begeven en ligt bij het grof vuil, nou ja naar beneden gaat het een stuk sneller..... VAN ONDEREN...

    Liefs Lioba xxx

    BeantwoordenVerwijderen