woensdag 19 maart 2014

Elysium

Het gevoel dat je meetelt.... geloof je het werkelijk? Ik niet.
We zijn niets meer dan pionnen in een wereld die geregeerd wordt door de rijken. Geld en macht. Groter en groter worden ze, ze dekken elkaar als een web die zo aan elkaar kleeft dat je er niet omheen kan.
We zien het en we signaleren het maar angst doet ons ons hoofd buigen.
Ontkennen is altijd nog makkelijk dan toegeven dat je gewoon een volgzame sukkel bent die niks heeft in te brengen.
Eten, drinken en zorg waren eens de primaire levensbehoeften, zelf hierover bepalen we niks. En we betalen ons scheel. We stoppen ons zelf vol met voedingsmiddelen die ons kanker geven en eenmaal vechtend voor je leven kom je tot de conclusie dat goede medicatie en echte levensreddende hulp er voor jou niet inzit, als minder bedeelde. En ben je nog proefpersoon ook voor de pharmaceutische industrie. En geloof me, ten behoeve van de rijken.
Alles wordt gemanipuleerd. Je mag niet eens meer je eigen groenten en fruit verbouwen, hoe ziek is dat?
Ik zei het jaren geleden al er komt een sociale suicide.
Ontneem ze hun voeding, hun zorg en hun medicatie,  ontneem ze hun waardigheid(baan) en ze willen vanzelf eruit stappen. Kost ze niks, want voor je crematie/ begrafenis ben jezelf ook verzekerd.
Wat nou participatie?
Laten we even naar Elysium kijken, fantastische film, want daar gaan we heen, dat is onze nabije toekomst.
En ik zet me liever in voor alle mensen die het nu nodig hebben. Die dichtbij zijn , die echt zijn.
Ik voel me rijk dat ik zoveel mensen ken met een gezonde sociale inzet.
Nou nog eens met zn allen tegelijk opstaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen