maandag 30 juni 2014

Message in a bottle

Wij zijn niet zo goed in veranderingen. Impulsiviteit en radicale dingen komen hier niet in dit huis voor, gewoon omdat wij daar van in de war van raken. Verandering van merk, dat is er bij sommige producten gelukkig wat ingeslopen door de krappe beurs, maar er zijn van die dingen die verander je niet. Laat ik één ding noemen: Heinz tomatenketchup.
Ik heb ook altijd moeite met verandering van vormgeving, als een verpakking er ineens anders uitziet. Vind ik zinloos en verwarrend.
Maar ik ben niet de enige voor wie eens wat nieuws doorvoeren nog niet in de gewenning ligt.
Je zou verwachten, mijn zoon vanwege z'n autisme, maar nee mijn dochter.
De laatste weken is het van dat half om half weer, drukkend en dat betekent dat iets eerder bederft.
Melk, koffiemelk, eigenlijk alles wat in de koelkast hoort.
Nou had ik bedacht dat het wel handig was om kleine flesjes koffiemelk te kopen, 2  in plaats van 1 pak.
Hoef ik er niet over in te zitten dat ik geen lekker bakkie koffie binnen krijg.
Maar ja, kleine flesjes zijn wel eerder op, dus vandaag vroeg ik aan Kis of ze koffiemelk voor me wilde halen.
Drie uur later, ze is 14 behoeft geen uitleg, komt er dan koffie melk de keuken in.
En ra ra waar zit het in? Een fles. Een grote fles.. "We hebben iets gezien maar snappen niet het waarom". De boodschap is niet verder gekomen dan de fles. Heerlijk, de dop er goed opdraaien en steeds gauw de koelkast in. Moet ik maar niets veranderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten