vrijdag 23 september 2016

Blog muts

"Wat leuk", zegt ze als ik via whatsapp laat weten dat ik op Instagram ben gegaan. Voor mijn dochter is het haast als vanzelfsprekend, maar dat het voor d'r moeder weer een hele stap is... Ik had vorig jaar ook al eens een account aangemaakt, maar deed daar niks mee en ja wat daar nu het wachtwoord van was?
Bloggen doe ik wel al jaren. Van je afschrijven vind ik leuk en met wat humor je eigen overdenkingen of stommiteiten, of van mijn hondjes, delen ook.
Ik richtte me altijd meer op vriendinnen en kreeg leuk respons, maar door omstandigheden werd de drang om naar buiten te brengen minder. Soms gaat dat zo. Maar echt verdwijnen doet het niet. En social media stimuleert het, de balans ligt bij jezelf. Eenmaal mezelf hervonden ga ik weer vrolijk verder. 
Nou hou ik ook van tijdschriften: de Flow is mijn favoriet en woonbladen blader ik ook altijd door. Als meubelpimper wil je toch zien wat in is en Vt wonen laat leuke huizen van binnen zien. Nou ben ik van " no grey in any way" dus pik ik er mijn ding uit. Maar laatstgenoemde kwam met een mooie special: interieur en styling bloggers. Kijk dat is bijzonder. En laat nou daar in staan hoe Instagram werkt en met de handige tips erbij van do's en don'ts.
Een paar dagen op Instagram en ik geniet van alle "retro" en seventies liefhebbers en van de creativiteit van de zogenaamde "haakbloggers", wat doen ze het leuk: al die tantes, beppies en zusjes en zo. Ik maak een foto van het dekentje wat ik van restjes haak voor mijn hondjes, nu ik nog wat aan huis gebonden ben. Mij kost het al een hele zoektocht om een steek, dus laatstaan een patroon te snappen, dus: "Hoe doen ze dat toch?" Ik heb na 6 toeren al haakkramp.  Maar laat me niet ontmoedigen door een bekende van me die wél die gehaakte mandala heeft na kunnen maken. Ik beloon haar kunsten met een hartje en post mn eigen foto. Een mooi filtertje er over heen en ja, reacties.
Blogmuts on the move. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen