donderdag 22 september 2016

Over zicht gesproken.

Zo´n ochtend dat je van alles zal, maar het niet helemaal komt zoals gepland. Na enig moment van aarzeling dan toch met Bones naar de Groene ster voor een wandeling. Maar ja, het was al bijna 10.00 niet echt vroeg.
Aangekomen liep er al gauw een man met stabij achter me en Bones keek meer achterom dan voor zich uit en ja niet in z´n uppie even los kunnen op het overzichtelijk stukje. Dat laatste dat vind ik dan weer prettig natuurlijk.Maar ik nam een zijpaadje naar het water en liet man met hond passeren.
Ik nam Boonsema even op mn arm om het water te laten zien, voor zover hij dat kan en genoot van het ons momentje.
Eenmaal klaar voor een nieuwe start werd mijn bijna tweede poging plots onderbroken.
Een busje stopte en de chauffeuse die uitstapte, liep naar de achterkant en sprak haar kinderen even toe.
Even rustig jullie. Totaal nutteloos want hopakee daar slingerden de deuren open. Een, twee, drie tot wel 8 honden stoven uit de bus en enthousiast als ze waren natuurlijk gelijk op me af.
Maar ze luisterden wel enigszins goed en met uitzondering van een zwarte labrador volgenden ze allemaal keurig mevrouw uitlaatservice.
Daar was ik blij mee, want tussen de acht bevond zich ook een heuse Deense dog en nog 2 andere  giganten en  daar ben ik zelf ook niet zo van gecharmeerd. Bones ook niet, bang voor wat beweegt, gelukkig kon hij zich wat inhouden.
Ik had er toen natuurlijk geen zin meer in om als duo slechtziend de roedel te volgen, dus liep ik weer richting auto. Het pad was leeg,dus kon mijn grote vriend lekker even los. Duo zicht en overzicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen