zaterdag 17 september 2016

Mijn k'nijn

De dag voor de ingrijpende staaroperatie no.1, voelde ik de spanning bij me opborrelen. Onrustig als ik was, bedacht ik me dat ik iets in mijn hand wilde om in te kunnen knijpen: een knuffeltje of iets dergelijks. Iets om de aandacht naar te kunnen verleggen, maar ook een vriendje voor het kind in mij, dat wilde niet alleen zijn op zo'n spannend moment.
Maar ik vond geen knuffeltje dus besloot ik om een armbandje mee te nemen. 
Terwijl ik enkele dagen later thuis aan het herstellen was en ik dus veel op bed zat, ging ik mijn idee uitwerken. Wat ik niet had dat wilde ik zelf maken en zo ging ik op zoek naar het ultieme konijn.
Pinterest is daar een uitstekend medium voor, ik heb tig foto's opgeslagen en uiteindelijk vond ik wat ik zocht. Het idee was geboren. Niet mijn idee als het gaat om het maken van een konijntje uit 1 lapje, dat is gejat, maar wel het project wat ik "knijpknuf" noem.
Een knuf om in te knijpen; nu een  konijn, knijpknijn Elk knufje is uniek, moet in je hand passen, moet van natuurlijk materiaal zijn, moet elementen bezitten die goed voelbaar zijn zoals: oren, staartje en zelfs een naveltje.  Het knufje heeft een holletje, een plekje om in te schuilen. En met het knufje kan een kind zichtbaar maken hoe het zich voelt: verstoppen, slapen of gewoon zitten kijken. Therapeutisch.
Elk knufje dat op bestelling wordt gemaakt krijgt een eigen geboortebewijs en een eigen naam.
De naam wordt gekoppeld aan de persoon voor het bedoeld is.
Met het geboortebewijs weet je zeker dat je een echte met liefde gemaakte knijpknuf hebt van mij. Geen prutsfreubel.
En als ie wat stuk gaat kan ik het maken en als een kind het knufje kwijt is, dan kan ik bekijken of ik nog 1 ter adoptie heb.
Nou lijkt het me zo leuk om met een groepje moeders tijdens een gezellig samen komen, een knufje te maken, voor haarzelf, of haar kind. Een waardevol gesprek gekoppeld aan een waardevol knuffeltje. Ik ga ervoor.
Ook voor operatie 2,
Geen knuf bij nodig trouwens. Suisje blijft thuis in haar wortel, mijn konijn.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten